header_14.jpg

Verslag Eifelrit - 26 juni 2011

Gisteren was er weer een (verrassings)rit, ik zelf kwam er pas 's morgens om 09.05 uur achter dat er gereden werd (vaker mail checken dus). Meteen maar een berichtje naar de organisator dat ik nog mee wilde. De groep was dit maal 7 leden sterk:

  • Rob -  Yamaha Fazer 600
  • Ans - Honda Magna
  • Jacqueline - Suzuki Gladius 600
  • John - Honda Magna
  • Dirk - Honda ST 1100 Pan European
  • Franck - Hoda CBR 1100 XX Super Blackbird
  • Ramon - Yamaha Fazer 1000

Bij aanvang van de rit waren er twee man te laat (Dirk en ik). Omdat Jacqueline haar Gladius niet aan de praat kreeg, reden diegene die wel op tijd waren naar Jacqueline om haar op weg te helpen. Zodoende werd afgesproken dat Dirk en ik naar een benzinepomp in de buurt zouden rijden om de groep daar te ontmoeten.

Na het oplossen van de aanloop problemen kon de rit dan van start gaan. De rit zou ongeveer 190 km lang zijn. We vertrokken via de snelweg  A2, A76, A4 en dan op het Aachener kreuz de A44 op richting Eifel. Bij Lichtenbusch verlieten de snelweg en reden via onder andere de Himmelsleiter richting Roetgen. Van hier uit ging de rit verder via Konzen en Eicherscheid om dan eindelijk via mooie bochtige wegen naar Dedenborn te leiden. Hier zijn we gestopt om even op een terras de innerlijke mens wat te versterken.

Tijdens deze lunchpauze werd duidelijk dat er verschillende leden wegens andere verplichtingen de rit vroegtijdig moesten afbreken, er moest ook nog getankt worden dus werd op de TomTom de dichtstbijzijnde benzinepomp in Simmerath opgezocht. Daar aangekomen splitsten Ans, John, Jacqueline en Dirk zich van de groep af om richting huis te rijden. Rob, Franck, en ik vervolgden de route.

Vanaf dit punt ging, doordat de groep nu een stuk kleiner geworden was, het tempo een fors stuk omhoog. De route ging verder richting via Rurberg en Woffelsbach. Vanuit Woffelsbach reden we een mooie met bochten bezaaide etappe naar Steckenborn. Op dit stuk haalden Rob en Franck een auto in en ik kwam er niet zomaar langs vanwege tegenliggers, het tempo lag op dit stuk dusdanig hoog dat ik de twee man voor me snel uit het zicht verloor. Bijna boven aan de heuvel zag ik Rob en Franck linksaf een parkeerplaats op rijden, mijn gedachte?????? tot ik die man in dat groene politiepakje midden op de weg zag staan en deze mij ook de parkeerplaats op dirigeerde. Ik zag de bui al hangen, "gelukkig" viel het allemaal wel mee, het vergrijp was dat deze weg in het weekend afgesloten was voor motoren, na het aftikken van 15 euro per persoon mochten we onze weg vervolgen. Een hele wijze les dus......

We zijn toen via Steckenborn naar Rollesbroich gereden, en zijn hier nog even wat gaan drinken en hebben nog even wat zitten praten, om toen tot de beslissing te komen dat we maar de snelste route naar huis zouden nemen. Dus via Aachener Brand naar de snelweg en terug over de grens terug richting Geleen, hier hebben zijn we ieder onze eigen weg naar huis gegaan.

Conclusie; Een mooie rit! De eerste sinds drie voorgaande die droog is verlopen en de wijze les om beter op te letten of er in het weekend op bepaalde stukken niet met motoren gereden mag worden in de eifel.

 

Verboden voor Blackbirds en Fazers

 

"Volgens de Duitse politie moet het bord er ongeveer zo uitgezien hebben..."